четвер, 25 лютого 2010 р.

Як я робив кришку на акваріум...

Передмова: маю три акваріуми. Банка на 45 літрів - соми, барбуси, гуппі, молінезії, ампулярії. Банка на 15 та 10 літрів - для мальків.
Для мене акваріум - це відпочинок, я б навіть сказав, що відпочинок активний. Мені подобається не тільки дивитися на рибок, равликів, а і доглядати за ними, змінювати воду, садити водорості, розводити рибок та інше. Колись на просторах інтернету я побачив, що люди, в яких рівні руки, самі роблять акваріуми та приладдя для них, а саме: акваріумні кришки, світло, фільтри для води, обігрівачі та багато іншого. Саме ці статті і пробудили в мені бажання зробити щось для акви своїми руками. Для початку я вирішив зробити кришку для самого малого акваса (10 літрів). Вибрав його для того щоб навчитися (менший аквас, менше матеріалу, а отже і менше грошей да і розміри обробляємого матеріалу меньші, а отже і вірогідність помилки менша ).
Розміри банки: 134мм х 304мм.
Кришку буду робити таких розмірів:
90мм(висота) х 136мм х 306мм.
Світло: лампа денного світла - 7Вт.
Матеріали та інструменти:

За основу кришки, я взяв панель пластикову (вагонка). Також мені знадобилися такі речі:
  1. Клей. Я взял суперклей Lecce 908 50 мл. - 10 грн.
  2. Цоколь малого діаметру.
  3. 1 метр одножильного електричного кабелю - 2грн.
  4. 4 метри двожильного (2 х 0.5 квадрати) - 6 грн.
  5. Лампа денного світла з малим цоколем - 22 грн.
  6. Ніж для пластику - 12 грн.
  7. "Уголок" столярний на 250мм - 25 грн
  8. Пластикову панель 1000мм х 250мм - приблизно 8 грн. (я купляв 3000мм за 24 грн, менших розмірів не було).
  9. "Уголок" меблевий декоративний 1500мм - приблизно 10 грн. (я брав 2800мм за 15 грн, знов таки менше не продають).
  10. Тримач для труби 2 шт - 2 грн.
  11. Вимикач - 3.75 грн.
  12. Плівка клейка 1000мм х 450мм - 13.50 грн.
  13. "Термоусадка" (пробачте, але як це на українській мові я не знаю) 1000мм - 2.50 грн.


Технічний процес:
Спочатку з пластику відрізається смужка довжиною (304+2)*2 + (134+2)*2 = 884мм. 304мм та 134мм - це сторони нашого аквасу, до кожної зі сторін додаємо по 2мм за для того, щоб кришка нормально сіла на аквас (стінки кришки в місцях де вона сідає на акваріум - 1мм). Ця смужка потрібна для сворення бокових стінок кришки. Далі починаємо надавати пластику форми. Робимо діагональні розрізи як показано на малюнку:Далі, вирізаємо по всій довжині пластикової смуги, зі сторони, що буде сідати на аквас, фаску. Це буде мати такий вигляд:
А -стінка кришки, В - стінка акваріуму.
Згинаємо пластик в місцях, що ми надрізали:Тепере на задній стінці у нас утворюється стик. Є декілька варіантів з’єднання. Я вибрав здається найменьш естетичний але найпростіший. Скажу, що я тут трохи промахнувся з розмірами, в мене утворилася щілина на стику.З внутрішньої сторони на стику я приклеїв невеличкий прямокутник з того ж пластику, з зовнішної сторони - тонку пластини все того ж пластику (зрізав одну з поверхонь).
Далі робимо верхню частину кришки. Я робив з двох частин. Перша 90мм х 136мм, а друга, відповідно 216мм х 136мм. Обидві частини потрібно з внутрішного боку обробити наступним чином:
по краю наносимо клеї, та одну з кришок клеємо до каркасу.
Далі я обклеїв всі кути (як з внутрішної сторони так і з зовнішньої) кришки меблевим декоративним "уголком", це я зроби для того щоб скрити деяки нерівності, та для того щоб надати кришці жорскості.
З внутріньої сторони кришки я приклеїв два тримача для труб, що мають такий самий внутрішній діаметр, як і патрон для лампи. Встановив туди патрон. В корпусі зробив два отвори. Один прямокутний для вимикача світла, а інший круглий для проводу.
Встановив кнопку. Обклеїв плівкой корпус та кришку.Ну ось і все.

2 коментарі: